Keukentafel

multimedia, reclame, reizen, film, muziek, karl leenknegt, en 't leven

De overstap van Telenet naar Dommel

Sinds ik verhuisd ben, ben ik niet langer meer klant van Telenet. Dat zijn dan weer wat frustraties minder.

Voor onze internetaansluiting ben ik overgestapt naar Dommel. Ik deelde daarvoor een Telenet abonnement dat nu nog doorloopt zonder mij. Over het sluiten van een Telenetovereenkomst kan ik jullie dus niet wijzer maken.

Hieronder leg ik stap voor stap uit hoe mijn Dommel aanvraag verliep.

  1. Heb je al een telefoonnummer? Ga dan direct naar stap 4.
  2. Ga langs bij een Belgacom verkooppunt. In mijn geval de winkel op de Kouter in Gent. Vraag een Discoveryline. Dit kost je €6,85/maand. Je vindt meer info een beetje verstopt op de Belgacom site. Je kan dit ook door Dommel laten doen, maar dan kost het je €13/maand ipv €6,85.
  3. Wacht een 2-tal dagen tot je telefoonnummer werkt en je dus een kiestoon hoort.
  4. Surf naar Dommel en geef je telefoonnummer in om te controleren welk abonnement je kan nemen.
  5. Als je veel geluk hebt (lees: in Leuven of omstreken woont voorlopig), kan je een enorm snelle en goedkope Cityconnect abonnement bestellen. Anders moet je het, net als mij, stellen met een Netconnect abonnement (€34,95).
    Tip: Als je een paswoord moet kiezen, neem dan eentje zonder speciale tekens (enkel cijfers en letters). Het systeem van Dommel heeft daar wat problemen mee.
  6. Na de online bestelling direct enkele mails gekregen van Dommel. Domiciliëringsbevestiging, contract en een pro forma factuur.
  7. In die pro forma factuur staan de gegevens je nodig hebt voor je eerste betaling aan Dommel. Dit heb ik meteen betaald. Samen met de activatiekosten van €20.
  8. Ik heb ook meteen het contract ondertekend en doorgefaxed naar Dommel. (mailen gaat ook, maar faxen gaat sneller)
  9. Ondertussen even Codima bezocht en gevraagd naar een ADSL-modem. Welke je koopt maakt niet zoveel uit. Je kan kiezen tussen draadloos of niet. Je betaalt hier toch al snel zo’n €40 voor.
  10. Twee dagen later mail van Dommel dat ze mijn geld hadden ontvangen en alles in orde was.
    We hebben uw betaling voor proforma invoice 87688 ontvangen. Dank U!
    Alle diensten die werden opgenomen in deze proforma faktuur zullen binnen 3 werkdagen worden geactiveerd of verlengd.
    Hou er wel rekening mee dat de activatie van een internetaansluiting tot 10 werkdagen in beslag kan nemen.
  11. Lap! Nog eens 10 dagen wachten eer de mensen van Belgacom mijn telefoonkabel een ander slotje geven in een telefooncabine of zoiets.
  12. Wanneer die 10 dagen voorbij zijn, kan ik zien als ik inlog op https://crm.schedom-europe.net met mijn email (niet dat van Dommel) en paswoord (zonder speciale tekens dus).
  13. Na die 10 dagen een mailtje van Dommel dat alles werkt.
  14. Mijn modem ingesteld door te surfen naar 192.168.1.1 en daar username en paswoord in te vullen die ik vind in de handleiding van de modem. (Doorgaans admin/admin of iets dergelijks eenvoudig). Daar de instructies uit de handleiding gevolgd met mijn Dommel accountgegevens bij de hand.
  15. Enkele seconden geduld… Online!

Vanaf nu dus geen lousy 12GB limiet (Telenet steelt geen geld meer van mij) maar 100GB download en unlimited upload.

De snelheid is weliswaar iets trager dan Telenet. Tenzij voor torrents en dergelijke, want daar is het algemeen geweten dat telenet dit saboteert.

Hoera voor Dommel!

posted by Keukentafel in multimedia and have Comments (24)
  • http://dikkie.net Dikkie

    Hola! Die city connect plus is de max. Ik zal mijn huisbaas eens aanspreken om kotnet buiten te smijten. :-)

  • http://www.karlleenknegt.be Keukentafel

    Kotnet is sooo ’90s :)

    Als je in Leuven woont, ben je het jezelf verplicht om cityconnect te nemen. Het is gewoon té mooi om te laten liggen.

  • Pingback: Dommel cityconnect in Gent beschikbaar vanaf 1 Juli 2008 | Keukentafel - Karl Leenknegt

  • Matthias

    Vraagje voor jou:

    Kan je ook gewoon blijven bellen bij Telenet, en gewoon een Discovery lijn nemen enkel voor je internet bij dommel/andere ADSL provider?

    Ik wil ook zooo graag van die Telenet-afzetters af…

  • http://blog.keukentafel.be Keukentafel

    Met een Discovery lijn (van Belgacom) kan je bellen. Waarom dan nog bij telenet willen bellen? Je nummer kan makkelijk behouden blijven.
    Dommel heeft een nieuw pakket voor telefonie+internet (geen nood aan een discovery van belgacom meer).
    Gratis bellen naar vaste lijnen enzomeer.
    check dommel.be

  • Pingback: Telenet levert 30 GB extra op aanvraag | Keukentafel - Karl Leenknegt

  • asghar idrees

    pingback schrijft over 30Gigabyte dat mensen extra krijgen als ze klagen bij telenet.
    Toevallig heb ik ook geklaagd bij telenet, en ik heb 30 gigabyte extra gekregen maar dat betekent niet dat ik bij telenet zal blijven.ik ben gewoon aan het wachten tot er dommel cityconnect beschikbaar is in oostende.

    nog iets over die discoveryline.je moet die discoverline aanvragen en wanneer je die lijn hebt en internet inorde is van dommel, moet je naar belgacom gaan voor te vragen dat je die lijn niet gebruikt en zo moet je ook maandelijks geen 6,.. euro niet betalen.
    Is dat zo, of heb ik verkeerd begrepen?

    dank u

  • Pingback: Telenet gaat zijn limieten verhogen | Keukentafel - Karl Leenknegt

  • Pingback: Van Quickenborne VS belgische internet providers | Keukentafel - Karl Leenknegt

  • mark

    ik probeer al een maand na dommel te gaan en het is nog altijd niet gelukt door het gebrek aan (ja, echt niet-bestaande) service van dommel (ik kan ze niet per telefoon of per email bereiken, of beter, 1 van de 10 keer). ik heb me nooit zo gefrustreerd gevoeld bij een provider.

  • http://Slechteservice Ikke

    Heb alles meteen betaald bij Dommel, maar ik krijg NIETS ! Ik zit nu een ADSL te betalen waar ik geen geniet van krijg.
    Al die positieve commentaren van Dommel geloof ik niet, waarschijnlijk komen die van medewerkers.
    Ik heb al gelezen dat je tot een half jaar kan wachten voor je aansluiting kan krijgen, en dat ligt bij DOMMEL en niet Belgacom hoor !

  • Luc Casier

    Eindelijk heb ik de stap om over te schakelen naar Dommel gezet.
    Gedaan met die veel te dure facturen bij telenet (uitzuigers).
    Nu heb ik 200 GB downloadruimte,dus bij daluren 400 GB.Het downloaden gaat iets trager,maar dat vind ik te verwaarlozen.
    Een aanrader zou ik zeggen.

  • Dimitri

    twee emails zonder antwoord tot nu toe (3+ weken geleden gestuurd)… :-)

  • kim

    Wij zijn tevreden gebruikers van dommel. Hebben een kleine 2 weken terug contract ondertekend en opnieuw doorgefaxt. Gisteren waren er al techniekers om de telefoonlijn te komen aansluiten (gratis) en kan sinds gisteren perfect op het net… Geen limieten meer, morgen mijn opzeggingsbrief naar telenet versturen (aangetekend) en nu maar hopen dat het snel afgesloten wordt zodat ik geen geld meer moet aan die uitzuigers van Telenet.

  • naam

    Ik wacht al 2 maand op een antwoord van Dommel. Het enige wat daar werkt zijn het sturen fan facturen !!!!
    Ik (en vele anderen, Googel maar eens) zijn flink in de zak gezet door Dommel

  • http://www.karlleenknegt.be Keukentafel

    Je kan eender welke provider ‘Googelen’ en er slechte ervaringen over vinden. Zelfde verhaal voor positieve ervaringen.

    Misschien kan je met je vraag beter terecht op diverse fora of staat het antwoord al op de site van Dommel.

    Of ‘Googel’ het anders eens…

  • Trixt3r

    Dommel is gevaarlijk, want zodra je een probleem hebt, duurt het heel lang vooraleer het opgelost wordt. Als het al opgelost wordt! Hierdoor wordt Dommel ineens heel duur. Ik zit nu bij Dommel en ze hebben me op 6 maanden tijd al 130€ extra lichter gemaakt. En het probleem is nog altijd niet opgelost. Ik tel met veel angst de dagen af naar het einde van mijn contract.
    Zolang alles verloopt zoals je het wilt, dan is dommel een goede isp, want ze gebruiken de servers van belgacom en deze zijn topkwaliteit. Maar zodra er iets fout gaat dan ben je echt de pineut en moet je lijdzaam toezien hoe ze je geld stelen. Hierbij wees gewaarschuwd.

  • Philippe

    Ben ook zonder problemen overgestapt op Dommel Cityconnect Lite (15 € per maand). Had het veel te dure Telenet Expressnet.

    Meer snelheid (ik haal 1200 kbyte/s download en 100 kbyte/s upload. 15 GB/maand en upload onbeperkt.

    Werkt perfect, enkel een ADSL2+ modempje kopen (39€ gekost).
    Helpdesk neemt wel een weekje tijd maar funcioneert wel degelijk.

  • Gerard

    Begin juni ben ik ook overgestapt van Telenet naar Dommel. Dit voornamelijk vanwege de hoge limieten en de prijs.
    Ik nam het internet en telfoon abonnement.
    Met intgernet heb ik geen problemen. Maar de telefoon is een andere zaak :-)
    Zeer vaak enkele dagen geen telefoonverbinding. Wanneer men dan na lang proberen binnen geraakt bij de helpdesk, dan krijgt men daar te horen dat Dommel inderdaad problemen heeft. Maar deze uitleg lost mijn probleem niet op. De laatste maand hebben ze zelfs geen helpdesk meer… Dommel is nu enkel nog te bereiken tijdens de kantooruren. Dus…. wanneer er storingen optreden op vrijdag avond, dan moet men wachten tot maandag alvorens Dommel er iets aan doet.
    Via mail is het al even hopeloos…. Van de vijf mails die ik stuurde, bleven vijf mails onbeantwoord……. ondanks hun zogezegde belofte om binnen de vijf dagen te antwoorden op elke mail.
    Op de website staan nog steeds de helpdesknummers die eigelijk niet meer bestaan….
    Dommel lijkt me meer op een amateuristisch hobbyclubje dan op een professionele provider…. Geld verdienen in de IT business gaat nu eenmaal niet zonder er iets voor te doen….. en dat gevoel krijg ik bij Dommel. Ze zullen het dan ook wel voelen als de mensen overstappen naar betere providers… Ik blijf dit niet pikken…. en trek ook mijn conclusies…… Mijn geld krijg ik ook door ervoor te werken….. en dat verwacht ik ook van iemand die aan mij diensten levert.

  • Claudio

    Ik dacht ook aan dommel voor internet en telefonie (onbeperkt bellen en surfen!), zeker omdat ik wist dat dommel via Belgacom lijnen werkt. Bijna te mooi om waar te zijn.

    Een eerste mail met wat vragen over het abonnement werd gestuurd op 11/08/2008 en een rappel met dezelfde mail op 03/09/2008.

    Een antwoord kreeg ik pas op 06/10/2008 (bijna 2 maanden later).

    Ondertussen had ik een abonnement elders genomen met de redenering dat als dommel niet op simpele vragen van een toekomstige klant kan antwoorden, zij zeker niet in staat zullen zijn om te handelen als er technische problemen zijn.

    Spijtig.

  • http://www.itcrowd.be TimothyP

    Dommel is goe op technisch vlak, maar een regelrechte ramp voor support.

    Uren heb ik al aan de wachtlijn gehangen altijd zonder success… meestal disconnect op het einde.

    Reply op helpdesk tickets duurt soms weken en worden ze niet afgehandeld ………

  • Sébastien

    Dag iedereen,

    Mijn experience met Dommel is een echt miseri. Zijn support is zo slecht dat het is helemaal niet gelooflijk.

    Ik was zonder internet toegang voor meer dan twee maanden en nu willen ze mijn geld niet teruggeven.

    Zie de hele verhaal hier: I confirm what is said here about the support of Dommel. They’re totally unprofessional, but more than that, they totally don’t care about their customers.

    I’ve been without my internet connection for two months because of a technical problem and now they refuse to pay me back and pretend that it wasn’t their network that was at fault.

    See the full story here (in het Frans, sorry):
    http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=61265

  • Pascuale

    Mensen aub !!!! Een goede raad !!!! Ook al geven ze hun diensten voor 1€ doe het niet !!!! Het is weggegooid geld aub. Zelfs in Zimbabwe geven ze betere service. Dacht dat Telenet duur was maar als ik uitreken kom ik goedkoper uit bij telenet/belgacom dan half werkende dommel.

    DUS NOGMAALS … KIES AUB NIET VOOR DOMMEL ANDERS WORD JE INGEDOMMELD

  • Tony

    Ik heb er echt spijt van dat ik zonder te googlen voor dommel heb gekozen.

Switch to our mobile site